14 Eylül 2012 Cuma

Katkı kredisi alma şartları nelerdir ?

Katkı kredisi toplumumuz tarafından harç kredisi olarakta bilinmektedir.Peki bu katkı kredisinden yararlanabilmek için hangi şartlara sahip olmamız gerekli ? Bu kredi kimlere çıkar kimlere çıkmaz ? bu konularda hakkında bilgi vermeye çalışacağım

Katkı Kredisi Alma Şartları : 
Ön lisans öğrencileri,
Lisans öğrencileri,
Açık öğretim öğrencileri,
İki yıllık okullardan mezun olup,dört yıllık okulların üçüncü sınıfına dikey geçiş sınavı sonucu ara vermeden kayıt yapan öğrenciler

Katkı Kredisi Alamayacak Öğrenciler :

Yetim maaşı ve nafaka alanlar dışında en az asgari ücret düzeyinde aylık veya ücretle sürekli bir işte çalışan veya gelire sahip öğrenciler,
Bir yükseköğretim kurumundan mezun olan öğrenciler,
Sağlık sebebi dışında önlisans mezunlarından ara vermek suretiyle intibak programına başlayan öğrenciler,
Önlisanstan lisans öğrenimine geçmek için intibak öğrenimi yapan öğrenciler,
Kredi isteğinde bulunduğu tarihte kayıtlı olduğu öğretim kurumunda bir öğretim yılından fazla başarısız olan öğrenciler,
Ek süre öğrenim gören öğrenciler,
Kurumdan daha önce katkı kredisi almış olan öğrenciler,
Gerçeğe aykırı beyanda bulunan öğrenciler,
Yabancı uyruklu öğrenciler,
İkinci öğretim veya vakıf üniversitesinde okuyan öğrenciler ile yüksek lisans öğrencileri,
Yurtdışında ögrenim gören ve denklikleri yapılarak,memleket içerisinde bir üniversitede lisans tamamlamalarına karar verilerek,üniversitelere yerleştirilen ve geçiş yaptıkları öğretim kurumuna ikinci öğretim öğrencileri düzeyinde katkı payı ödeyen öğrenciler,
Üniversite tarafından özel muafiyetle katkı payı üniversite tarafından karşılanan öğrenciler,
Üniversitelere yabancı uyruklu öğrenci sınavı(YÖS) veya YÖS'e eşdeğer kabul edilen diğer sınav sonuçlarını kullanarak,yabancı uyruklu öğrenci kontenjanından yararlanarak kayıt yaptıran ve sonradan T.C. Vatandaşlığına geçen öğrenciler,
Şehit veya Gazi çocuklarıi,
Katkı kredisi yönetmeliği hükümlerine göre kredi almaya yeterli bulunmayan öğrenciler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder